Як працює зчеплення автомобіля принцип роботи
Класичне пристрій зчеплення автомобіля
Механізм зчеплення автомобіля виконує завдання з короткочасного відключення та підключення двигуна від трансмісії під час перемикання передач, і для передачі крутного моменту під час руху від двигуна на вал коробки перемикання передач.
Для того, щоб зрозуміти як працює зчеплення в автомобілі, ми, природно, повинні мати уявлення про те, з чого воно складається.
Основні деталі зчеплення
ведений диск - його завдання: здійснювати плавне з'єднання маховика двигуна з ведучим валом коробки перемикання передач. З'єднання здійснюється за допомогою зусилля, яке передається вимиканням приводу на натискний диск. Крім цього, плавне перемикання передач, за допомогою відомого диска, збільшує термін служби шестерень коробки передач.
натискний диск зайнятий тим, що притискає до маховика ведений диск.
Кожух зчеплення (корзина) - об'єднує в собі всі деталі зчеплення, і кріпиться до маховика.
Принцип дії зчеплення з механічним приводом
У робочому, включеному положенні, коли педаль зчеплення відпущена, ведений диск знаходиться в затиснутому стані, між нажімним диском і маховиком. Передача крутного моменту на ведучий вал, відбувається за рахунок сил тертя на ведений диск.
При натисканні на педаль зчеплення, в кошику переміщається трос приводу і відбувається поворот важеля, щодо місця кріплення.
У цей момент, вільний кінець вилки тисне на вижимний підшипник, який переміщаючись до маховика, тисне на пластини, відсувають натискний диск. У цей момент ведений диск звільняється від зусилля, яке притискає його до маховика, і відбувається від'єднання зчеплення.
Водій, безперешкодно виробляє перемикання передачі, і плавно відпускаючи педаль зчеплення, знову включає зчеплення відомого диска з маховиком. Зчеплення включено.
Принцип роботи зчеплення з гідравлічним приводом
У гідравлічному приводі, вже виходячи з назви, зрозуміло те, що зусилля від педалі зчеплення до самого механізму, передається рідиною, яка знаходиться в гідроциліндрах приводу і трубопроводах.
Пристрій гідравлічного зчеплення трохи відрізняється від механічного. На шлицевом кінці ведучого вала КПП, і сталевого кожуха, який прикріплений до маховика, встановлюється один ведений диск.
Усередині кожуха розташовується пружина з радіальними пелюстками. Які служать вижимним важелями. Керуюча педаль підвішена до кронштейна кузова на осі. До самої педалі за допомогою шарніра приєднаний штовхач головного циліндра. Після виключення зчеплення і перемикання передачі, педаль відпускається, і пружина повертає її у вихідне включене положення.
Ось, власне, таким чином і відбувається робота зчеплення. Нескладного механізму, без якого було б складно керувати автомобілем.