Консервація автомобіля на зимову стоянку

16.05.2014 02:52

Автомобілі, які не планується експлуатувати протягом двох місяців, повинні бути законсервовані. Консервація дозволяє утримувати технічно справні і повністю укомплектовані автомобілі в стані, що забезпечує їх схоронність.

Консервація включає підготовку автомобілів до консервації, а також технічне обслуговування та контроль за станом автомобілів, що знаходяться в консервації 


В якості матеріалів для консервації застосовуються універсальне консерваційні мастила, консерваційні суміш палива та пасивуючий розчин.

Універсальне консерваційні мастила готують додаванням до моторного масла, заправляють у агрегати і системи автомобіля, захисної присадки-інгібітора АКОР-1 (ГОСТ 15171-70) в наступному співвідношенні від загальної кількості приготовляемой суміші:
10% для автомобілів, що працюють в районах з помірним кліматом;
20% для автомобілів, що працюють в районах з жарким і вологим кліматом.

Перед приготуванням суміші потрібно нагріти масло до температури 70-100 ° С, а захисну присадку – до температури 60-70 ° С. Потім слід додати до дизельного маслу присадку, інтенсивно перемішуючи масло до отримання однорідної суміші (однорідність суміші визначають по відсутності чорних або темно -коричневих розлучень в струмені масла, що стікає з мішалки, а також по відсутності на дні і стінках ємності опадів).

Консерваційні суміш палива з присадкою АКОР-1 готують із розрахунку 30% захисною присадки від загальної кількості суміші.

Для отримання суміші до дизельного палива додають підігріту до температури 60-70 ° С присадку. Інтенсивним перемішуванням палива домагаються отримання
однорідної суміші. Потім суміш підігрівають до температури 70-100 ° С.

Пасивуючий розчин готують із наступних компонентів (в г / л):
Гліцерин ………………. 30
Кальцинована сода ………… 5
Калієвий хромпик ………….. 0,5

Зважена кількість попередньо подрібнених сухих компонентів потрібно розчинити в невеликому об'ємі води, підігрітої до температури 40-50 ° С. Після повного розчинення компонентів розчин з посудини треба перелити в ванну, ввести в нього гліцерин, долити воду до потрібного об'єму і перемішати. У зимовий період перед застосуванням розчину його підігрівають до температури 50 ° С. При повторному використанні розчину його фільтрують від шламу.

Консервація автомобілів може бути короткочасною або тривалою.

При підготовці автомобілів до короткочасної консервації (два-три з половиною місяці) потрібно виконати наступне:

1. Провести чергове технічне обслуговування, злити рідину із системи охолодження, радіатора отопітеля і бачка обмиваючи стекол, послабити натяг ременів приводу генератора

2. Змастити тонким шаром технічного вазеліну або солідолу незабарвлені металеві поверхні.

3. Зачистити наждачним папером або металевою щіткою деталі з нальотом іржі (крім шліфованих поверхонь) і протерти їх ганчіркою, змоченою в бензині. Відновити порушений шар фарби вузлів і агрегатів автомобіля.

4. Змастити затискачі системи електрообладнання тонким шаром солідолу, не допускаючи при цьому попадання мастила на ізоляцію проводів, очистити дроти від бруду і насухо протерти.

5. Для оберігання гільз циліндрів від корозії зняти форсунки і закласти в кожен циліндр 65-72 мл консерваційного масла. Для рівномірного розподілу масла по всій поверхні гільз циліндрів колінчастий вал провернути короткочасним включенням стартера, вимкнувши подачу палива рукояткою ручного управління важелем зупинки двигуна.

6. Обернути парафінованого папером і обв'язати шпагатом повітрозабірники і глушник.

7. Обернути ізоляційною стрічкою сапуни двигуна, коробки передач і мостів; герметично закрити промасленим папером картери коробки передач і мостів.

8. Закрити двигун брезентом, непромокаючої тканиною або синтетичною плівкою для захисту від пилу і вологи.

9. Промити паливний бак, після чого заправити його пальним повністю.

10. Перевірити наявність і справність запасного інструменту і приладдя. Очистити інструмент і приладдя від бруду та іржі, інструмент заправити, неробочі поверхні без антикорозійного покриття забарвити чорною емаллю, робочі поверхні змастити солідолом (крім напилків і надфілів). Після обробки інструмент обернути парафінованого папером і укласти на місце.

11.

Очистити ресори від бруду та пилу, змастити графітним мастилом.

12. Обклеїти світлонепроникної папером або закрити щитами скла кабіни з зовнішньої сторони.

13. Зняти акумуляторні батареї і підготувати до тривалого зберігання згідно інструкцій заводу-виробника батарей.

14. Встановити автомобіль на підставках, розмістивши їх під переднім і заднім мостами так, щоб колеса знаходилися над грунтом на висоті 8-10 см. Ресори повинні бути розвантажені, шини та інші гумові деталі захищені від прямого впливу сонячних променів.

При підготовці автомобілів до тривалої консервації терміном до одного року, крім робіт, що проводяться при короткочасній консервації, потрібно виконати наступне:

1. Провести друге технічне обслуговування.

2. Якщо консервації піддається автомобіль, який пропрацював більше двох років після випуску з заводу, розібрати підвіску і перевірити стан деталей (негідні замінити, неробочі поверхні забарвити, робочі змастити). Зібрати підвіску і змастити її вузли та деталі.

3. Зняти з автомобіля колеса і демонтувати шини; очистити від іржі та пофарбувати обода, маточини і кільця коліс; очистити шини від бруду, вимити і насухо протерти; протерти тальком камери і внутрішні порожнини шин; змонтувати шини на колеса, накачати їх і поставити колеса на місце .

Кривошипно-шатунниі механізм:

Злити масло з картера двигуна і заправити лепьохіна сумішшю.

Злити охолоджуючу рідину із системи охолодження й заправити її пасивують розчином.

Пустити двигун, дати попрацювати йому 2-3 хв із середньою частотою обертання колінчастого вала при включеній першій передачі; для зупинки двигуна зменшувати поступово частоту обертання.

Після зупинки двигуна злити консерваційні суміш і загорнути пробку, потім злити пасивуючий розчин і продути систему охолодження стисненим повітрям протягом 30-40 с.

Коробка передач. Консервацію виробляють спільно з консервацією кривошипно-шатунного механізму двигуна. При цьому потрібно:

Злити масло з картера коробки передач.

Заправити консерваційні мастила, заливши в п'ятиступінчасту коробку передач 18 л; в десятіступенчатую 24 л.

Пустити двигун і включити першу передачу в коробці.

Після 2-3 хв роботи двигуна зупинити його.
Злити масло з коробки передач, загорнути пробки.

Система харчування:

Від'єднати подводящую трубку на паливопідкачуючі насоса.

Під'єднати заборник палива і занурити в ємність з добре відфільтрованої топлівоконсерваціонной сумішшю.

Прокачати топливоподкачивающим насосом систему харчування до тих пір, поки з наконечника зливної трубки не піде чиста суміш (без бульбашок повітря).

Провернути колінчастий вал на 2-3 обороту, важіль регулятора при цьому повинен перебувати в положенні, відповідному подачі палива.

Консервацію зливної магістралі форсунок треба виконувати таким чином:

Відвернути на півтора-два оберти болти кріплення зливних трубок форсунок 1-го і 4-го циліндрів.

Накачати через зливний штуцер топлівоконсерваціонную суміш до появи її без бульбашок повітря з-під відвернути болти.

Після цього болти загорнути.

Для консервації повітряного фільтра:

Змастити його зовні захисним мастилом 'НГ204, МРТУ 12Н № 69-63

Внутрішню поверхню пилеотбойніка змастити (попередньо вийнявши фільтруючий елемент) – консерваційні мастила.
Дати стекти маслу.

Циліндри двигуна. Консервацію циліндрів проводять відразу після зупинки двигуна, поки він не охолов.

Після зупинки двигуна провертивается колінчастий вал стартером без подачі палива для видалення з циліндрів продуктів згоряння.

Заливають через отвори гнізд форсунок в кожен циліндр 65-72 мл консерваційного масла, нагрітого до температури 70-100 ° С.

Провертивается колінчастий вал без подачі палива двома-трьома короткочасними включеннями стартера.