Тонкощі самостійної заміни моторної оливи

31.10.2013 18:09
За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Всім давно відомо, що будь-яку справу повинні робити люди із спеціальною освітою та досвідом. Тим не менше, справжній автомобіліст повинен досконально знати своє авто, і вміти виконувати елементарні процедури для свого чотириколісного друга. Для цього потрібні певні знання та навички, щоб не вийшло, як в улюбленій приказці наших співвітчизників, «хотіли як краще, а вийшло як завжди». Тож тим, хто вирішив самостійно змінити оливу, слід приділити окрему увагу деяким нюансам.

Виробники мастильних матеріалів проводять роз'яснювальну роботу зі своїми клієнтами. А компанія «Шелл» найтиповіші або курйозні випадки навіть записує в спеціальну книгу «Нюанси самостійної заміни оливи». У ній – накопичений роками досвід тисяч автомобілістів, що міняють оливу самостійно. За допомогою цієї книги потім ілюструються споживчі інструкції про правильну заміну оливи. Отже, якщо ви вирішили замінити оливу самостійно, зверніть увагу на помилки, зроблені до вас. А ми тільки додамо, що деякі з описаних нижче ситуацій трапляються щодня не тільки в оглядовій ямі або в приватному гаражі, але і на фірмовому сервісі: горезвісний людський фактор, від якого не застрахований ніхто. Але ви можете уникнути цих граблів, уважно прочитавши наші поради .

Нюанс перший: Важливо визначити правильний обсяг оливи, яку потрібно залити. Автомобілісти вважають за краще керуватися принципом «краще перелити, ніж недолити», заливаючи дуже багато оливи, так що її рівень виявляється вище максимальної позначки на щупі. У такому випадку внаслідок підвищення тиску парів оливи в картері, може видавити сальники і ущільнення. Іншим наслідком такої недбалості може бути зниження ефективності роботи каталізатора або фільтра сажі, так як в цьому випадку посилюється згорання оливи в циліндрах двигуна, а її неспалимі компоненти з рецептури пакету присадок, потрапляючи у випускну систему, осаджуються на поверхнях каталізаторів і фільтрів. Уважне читання Керівництва з експлуатації, в якому вказаний необхідний обсяг оливи, допоможе уникнути цих неприємностей.

Нюанс другий: Часто клієнти при заміні масляного фільтра забувають залити оливу в сам фільтр (або не знають, що це потрібно робити), а потім не дають двигуну попрацювати 5-10 хв, щоб перевірити тиск, а після зупинки – рівень. В результаті, при подальшій експлуатації автомобіля, рівень оливи може виявитися нижче мінімального, що призводить до підвищеного зносу деталей. Необхідно пам'ятати про те, що, в принципі, рекомендують перевіряти рівень оливи при кожному заправлянні паливом. Якщо випадок зовсім занедбаний, двигун може вийти з ладу.

Нюанс третій: При зливі оливи і закручуванні маслозливної пробки важливо не перестаратися. Більшість картерів зараз алюмінієві і в них дуже ніжна різьба, трохи зазівався – і пробка може відкрутитися в найневдаліший момент, наприклад, в центрі міста в годину пік. Також не варто економити на одноразовому мідному кілечку під пробку, використання б/в кілець також може призвести до несподіваного відкручення.

Нюанс четвертий: Історія розповідає про клієнта, який після важкого робочого дня вирішив змінити оливу в своєму гаражі. Все зробив за інструкцією: і правильну оливу купив, і кількість необхідних літрів перевірив, і злив відпрацьовану оливу. Та ось біда, виліз з ями за каністрою і забув закрутити пробку, а потім почав заливати свіжу оливу. Яка, зрозуміло, одразу ж вилилась.

Нюанс п'ятий: Інша історія розповідає про автомеханіка, який відійшов допомогти своєму колезі, а потім забув закрутити пробку маслозаливної горловини і завів двигун. До змащуваних розбризкуванням кулачків расподільних валів олива дійти не встигла – вона розбризкалась під капотом, на стіни, стелю, підйомник і все, що було поруч.

Нюанс шостий: При заміні масляного фільтра забувають змастити оливою кільце ущільнювача фільтру, в результаті це кільце нещільно сідає або не розбухає, і тоді олива починає підтікати вже з-під фільтра. Найнеприємніший випадок з практики – коли олива капала на розпечену приймальну трубу випускного колектора, що призвело до загоряння.

Нюанс сьомий: Деякі клієнти не враховують сумний досвід своїх колег. Буває не раз і не два потрапляють в халепу, хоч і з різних приводів. Наприклад, одна історія розповідає про автолюбителя, який вже злив масло з двигуна, а масляний фільтр відкрутити не зміг, тому що для цього був потрібний спецінструмент. Довелося їхати на фірмовий сервіс за ключем.

Є ще одна улюблена історія співробітників компанії «Шелл» - повчальна. Про те, чому варто уважно вивчити специфікації, перш ніж намагатися самостійно міняти оливу. Якось один із клієнтів на пару тижнів залишив машину дружині – на період відрядження. Дівчина вирішила чоловіка порадувати – замінити оливу. Ось тільки залила оливу за бензиновим допуском VW 502.00, не звернувши уваги на те, що дизельному позашляховику її чоловіка потрібна спеціальна олива за допуском VW 506.01 з кращими диспергуючими властивостями (здатністю запобігати злипанню дрібних частинок сажі в великі конгломерати). Але за кілька тижнів на панелі приладів загорівся датчик тиску оливи. Довелося викликати евакуатор і везти машину на СТО. Помилку виявили, замінили оливу на правильну і тиск нормалізувався.

Тому, якщо ви вирішили самостійно втрутитися в складні автомобільні механізми, ретельно вивчіть інструкцію, підготуйтеся теоретично, і тоді все піде «як по маслу». Грунтовна підготовка і враховані помилки попередників забезпечать вашому автомобілю довге активне життя, а вам міцний сон та економію часу.